Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

لیست دانشگاه نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک (به انگلیسی: New Brunswick) یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با جمعیتی در حدود ۷۶۰۰۰۰ نفر می‌باشد. مناطق بکر در این استان به وفور یافت می‌شود. ۸۵ درصد این استان پوشیده از جنگل است. همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان موجود می‌باشد. سنت جان (Saint John) بزرگترین شهر (۱۳۰۰۰۰ نفر جمعیت) و فردریکتون (Fredericton) مرکز این استان می‌باشند. شهر Moncton دیگر مرکز مهم شهری این استان محسوب می‌گردد. این استان دو زبان رسمی دارد. ۳۵ درصد آن‌ها فرانسوی (که زبان اول محسوب می‌شود) صحبت می‌کنند و ۶۵ درصد مابقی انگلیسی زبان هستند.

اشتغال و اقتصاد در نیوبرانزویک

این استان دارای منابع سرشار طبیعی بوده که بخش اصلی اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد. با توجه به مساحت زیاد جنگل‌ها، محصولات چوبی از صادرات اصلی این استان می‌باشد. امروزه این استان دارای اقتصاد مدرن خدماتی از جمله خدمات مالی و بیمه‌ای می‌باشد. دولت کانادا در صدد آن است که با ترغیب این نوع خدمات با بیکاری ناشی از افت صنایع ماهیگیری و کشاورزی (دو صنعت مهم دیگر این استان) مبارزه کند. بسیاری از شرکت‌ها تمایل دارند تا خدمات مشتریان و خدمات فنی خود را در نیوبرانزویک مستقر کنند زیرا در این استان به نیروی کار با دو زبان دسترسی دارند. فناوری اطلاعات از دیگر صنایع رو به رشد این استان می‌باشد. تولید، دیگر بخش مهم اقتصاد استان بوده و در سالهای اخیر رشد چشم‌گیری داشته‌است. بیشتر صنایع سنگین در شهر Saint John استقرار دارد. تولید اصلی این استان، صنایع غذایی، نوشیدنی، کاغذ سازی، فلزکاری و تجهیزات حمل و نقل می‌باشد. با توجه به مناطق طبیعی زیبا در استان، توریست دیگر صنعت این استان بوده و در دهه گذشته یکی از عوامل تولید اشتغال در نیوبرانزویک بوده‌است.

مسکن در نیوبرانزویک

مسکن در این استان ارزان و قابل دسترس می‌باشد. قیمت متوسط خرید خانه در Saint John کمتر از ۱۶۰٬۰۰۰$ می‌باشد. در ضمن میانگین درآمد خانوار با هزینه‌های مالکیت با توجه به نوع خانه بین ۳۲ – ۲۱ درصد بوده که نسبت به استانهای دیگر کمتر است.

تحصیل در نیوبرانزویک

تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم در کانادا می‌توانند تا ۲۰ سالگی از مهد کودک تا پایان دبیرستان از تحصیلات رایگان دولتی استفاده کنند. در این استان تحصیلات به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. این استان سرآمد استفاده از فناوری در آموزش بوده و تمامی کلاسهای مدارس آن مجهز به اینترنت می‌باشند. این استان بالاترین نرخ فارغ‌التحصیلی از دبیرستان را در کانادا دارد. (۸۶ درصد)

چهار دانشگاه دولتی با ۷ دانشکده، یک کالج با ۱۱ ساختمان، دو مؤسسه فنی، چندین کالج مذهبی خصوصی کوچک و مدارس خصوصی کارآموزی در این استان موجود است. هزینه‌های دانشگاه از لحاظ گرانی مقام سوم را در کانادا دارد (۵۰۰۰ $). وزارت آموزش این استان جهت تسهیل آموزش وام و بورسیه ارائه می‌دهد. هر یک از دانشگاه‌ها نیز بورسیه خاص خود را ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های این استان از سطح علمی بالایی برخوردار می‌باشند و دانشگاه‌ها نقش مهمی را در تغییر ساختار اقتصادی استان از منابع طبیعی به خدمات و فناوری حرفه‌ای ایفا می‌کنند. دانشگاه New Brunswick یکی از قدیمیترین دانشگاه‌های کانادا است و برنامه‌های آموزشی سطح بالایی در مهندسی و کامپیوتر ارائه می‌دهد. دانشگاه Mount Allison واقع در Sackville یکی از دانشگاه‌های ممتاز می‌باشد و هر ساله به تعداد زیادی از دانشجویان، Rhodes Scholars ارائه می‌ده

جغرافیای نیوبرانزویک

در شمال نیوبرانزویک ایالت کبک قرار گرفته است. این ایالت از جهت شرق نیز در مجاورت خلیج ساینت لارنس قرار دارد. ایالت نواسکوشیا در جنوب شرق نیوبرانزویک قرار دارد. در بخش غربی نیز با ایالت مین آمریکا مرز مشترک دارد.

آب و هوای نیوبرانزویک

نیوبرانزویک از لحاظ آب و هوایی بسیار تحت تاثیر اقیانوس اطلس است و به همین دلیل بسیار خوش آب و هواست. نزدیکی نیوبرانزویک به اقیانوس اطلس، جنگل‌های وسیعی را در این ایالت پدید آورده است که چشم هر گردشگری از زیبایی آن خیره می‌شود.

زبان رسمی نیوبرانزویک

35 درصد از مردم در این ایالت به زبان فرانسه و بقیه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. البته زبان مهاجرین نیز در اقلیت قرار دارد که آن را نمی‌توان جزء زبان‌های رایج ایالت محسوب نمود زیرا مهاجرین نیز اکثرا  در روابط اجتماعی خود از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

سطح استاندارد زندگی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از ایالات ارزان در کانادا است که مهاجرین به راحتی و با داشتن یک درآمد معمولی می‌توانند در آن زندگی کنند. هزینه مسکن، خوراک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و انرژی نیز در نیوبرانزویک در مقایسه با سایر ایالات کم‌تر است. حداقل دستمزد در این ایالت، 90 دلار در ساعت است. نرخ جرم در ایالت نیوبرانزویک پایین است و به دلیل نزدیک بودن به اقیانوس اطلس از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است.

New Brunswick

لیست دانشگاه های استان نیوبرانزویک

بیش از ۱۰۰ ملیت در استان نیوبرانزویک و دانشگاه اصلی این استان یعنی دانشگاه نیوبرانزویک در حال تحصیل هستند. دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی این استان بوده و شهر سنت جان (Saint John) بزرگترین شهر این استان میباشد. دانشگاه نیوبرانزویک دارای دو کامپوس در پایتخت این استان و بزرگتزین شهر این استان است. همچنین دانشگاه مونکتون بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان (در خارج از استان کبک) در شهر مونکتون در استان نیوبرانزویک قرار دارد.

پایتخت این استان فردریکتون است و هزینه متوسط یک ماه هر نفر 600 دلار و جمعیت این استان 760 هزار نفر است ازمزایای تحصیل در این استان دوزبانه (انگلیسی و فرانسه) میتوان به مقروم بصرفه بودن هزینه های زندگی و کار حین تحصیل نام برد.

مهاجرت تحصیلی به مقصد ایالت برانزویک بدلیل بصرفه بودن هزینه ها امری منطقی و کاملا بدیهی ست. با پرداخت ماهیانه ۶۶ دلار در شهر سنت جان میتوانید به صورت نامحدود از سفرهای شهری استفاده کنید. هزینه های حمل و نقل در شهر مونکتون هم حدودا در همین قیمت است.

اطلاعات ارتباط با ما:

تلفن:

604-8637 (541) 1+

ایمیل:

Info@mbastudying.com

واتساپ:

604-8637 (541) 1+

شبکه های اجتماعی ما:

مهاجرت mba-studying

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید