Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

استادی پلن چیست؟

یکی از مدارکی که در هنگام اخذ ویزا تحصیلی  باید در اختیار سفارت کشور مقصد قرار دهید ، برنامه تحصیلی یا استادی پلن (Study Plan) است. در استادی پلن یا استادی پلان به آفیسر ویزا توضیح می‌دهید که شما چرا قصد دارید در کشور مقصد تحصیل کنید و دوره تحصیلی مورد نظر چه کمکی در راستای اهداف تحصیلی و کاری به شما خواهد کرد .

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید بهتر است بدانید یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز شما استادی پلن حرفه ای ست که میتواند سرنوشت ویزای تحصیلی شما را تعیین کند.

استادی پلن

چرا استادی پلن اهمیت بسیار زیادی دارد؟

اهمیت آن بدین دلیل است که یک استادی پلن استاندارد نشان‌ دهنده توانایی‌ها، تجربیات و انگیزه شما برای تحصیل در رشته و همچنین دانشگاه مطلوب مورد نظر شما برای سفارت و آفسیر ویزا می باشد . از آن جایی که نگارش یک استادی پلن مناسب در روند اخذ ویزا تحصیلی به شما کمک زیادی خواهد کرد، در نتیجه تهیه و آماده سازی یک استادی پلن مناسب از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود. معمولا sop ضعیف به احتمال بسیار بالا باعث ریجکتی شما در زمان اخذ ویزا تحصیلی خواهد شد.

نگارش استادی پلن و بورسیه پلاس

اگر  شما چز آن دسته از افرادی هستید که زبان انگلیسی بسیار خوبی داشته و اصول و شیوه نگارش یک sop خوب و حرفه ای آگاه هستید، خودتان اقدام به نوشتن آن کنید. اما اگر در نگارش sop تجربه و مهارتی نداشته، به زبان انگلیسی مسلط نیستید و یا علاقه دارید تا sop با کیفیت بسیار عالی برایتان نوشته شده تا شانس پذیرش خود را بالا ببرید، کار را به کارشناسان بورسیه پلاس بسپارید.
نویسندگان و کارشناسان ما تجربه کاملی از روند و فرآیند نوشتن study plan دارند و به خوبی از نحوه بررسی آن ها توسط آفیسر ویزا آگاه هستند، زیرا روزانه تعداد زیادی استادی پلن برای دانشجویان متفاضی تحصیل در خارج از کشور نگارش و ویرایش کرده اند و تمامی مراحل پذیرش را خود نیز تجربه کرده اند.

چگونه برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا یک استادی پلن خوب بنویسیم؟

یک استادی پلن خوب باید واضح، دقیق، مختصر و درعین‌حال مفید باشد. منظور این است که لزومی ندارد متقاضی کل داستان زندگی خودش را در study plan شرح بدهد.

فقط کافی است ذکر کند که هدفش از انتخاب کشور کانادا برای ادامه تحصیل چیست، این تصمیم چه تأثیری در اهداف آتی او دارد و اینکه چگونه تحصیل در مراکز آموزش عالی این کشور می‌تواند به تحصیلات دانشگاهی و تجربیات حرفه‌ای او کمک کند.

ویزای دانشجویی

کاور لتر استادی پلن

سوالات Study Plan معمولا چه چیزهایی است؟

به طور کلی سوالات استادی پلن معطوف به مدت تحصیل و برنامه های تحصیلی شما است.در زیر نمونه ای از سوالات استادی پلن را برای شما آورده ایم:

1.چرا مایل هستید در کشور انتخابی تحصیل کنید؟

برای پاسخ به این سوال شما می بایست دلایل کافی برای تحصیل در کشور مقصد را ارائه دهید مثلا: وجود سیستم آموزشی مناسب در آن کشور یا وجود اساتید خبره در آن کشور که می توانند در حوزه فعالیت های علمی مربوطه به شما بهترین کمک را ارائه دهند.

2.هدف اصلی شما از ادامه تحصیل چیست؟

این سوال اغلب سوالی شخصی تلقی می شود ولی در پاسخ به آن می توان به علاقه ی شخصی ،کار تخصصی تر و حرفه ای تر در آن حیطه،یافتن فرصت های شغلی مناسب تر و…اشاره کرد.

3.چرا در کشور خودتان مایل به ادامه ی فعالیت تحصیلی و علمی نیستید؟

باید بتوانید برای این سوال دلایل قانع کننده بیاورید.سعی کنید برای هر دلیلی که می آورید توضیح شفافی به صورت مختصر بیان کنید مثلا اگر کمبود کار تخصصی در رشته یا پروژه های مد نظرتان در کشور خودی وجود دارد علت آن را بیان کنید و به مشکلات متعاقب اشاره کنید.

4. چه جست وجوهایی در کشور خود برای گذراندن دوره ی تحصیلی مشابه انجام داده اید؟

بیان صرف محدودیت های موجود کافی نیست باید بیان کنید که چه موسسات و کالج هایی در کشور خودتان وجود دارد اطلاعات مختصر هم بیان کنید تا متوجه شوند که شما بدون تحقیق راجع قابلیت های موجود در دسترس،اقدام به گرفتن پذیرش نکرده اید ودر عین مطلع بودن از شرایط کشورتان در آن حیطه خاص به علت وجود برخی نقایص ترجیح تان ادامه  فعالیت علمی و تحصیلی در کشور دیگرهستید. در ارائه اطلاعات راجع انواع آموزش های موجود در ایران و انواع موسسات آموزشی و سیر کار دانشگاه ها تعلل نکنید،لازم است شما نشان دهید که احاطه خوبی نسبت شرایط دارید و آگاهانه و با منطق اقدام کرده اید.

5. ارائه اطلاعات تحصیلی خود به صورت کامل

شما باید اطلاعات تحصیلی خود را با ذکر جرئیات بیان کنید.اطلاعاتی نظیر: تاریخ پایان دوره های تحصیلی،معدل هر دوره،دانشگاه یا موسسه ای که در آن مشغول به تحصیل بوده اید،آدرس و مشخصات آنان و موضوع پایان نامه یا کارهای تحقیقاتی تان.

6. چه تعلقاتی به کشور خود دارید؟

اگر خانواده ی شما در کشور خودتان زندگی میکنند باید بیان کنید و بگویید که متاهل هستید یا مجرد و فرزند دارید یا خیر. اگر هم مشغول به کاری در کشورتان هستید که از راه دور بر آن نظارت دارید باید به آن نیز اشاره کنید.

7.دوره ی مدنظرتان در کشور مقصد چه فواید کاری و حرفه ای در آینده برای شما دارد؟

شما باید بتوانید دور نمای کاری و تخصصی خود بعد از گذراندن دوره ی آموزشی تان را به طورشفاف بیان کنید و با مشخص کردن حیطه ی اختصاصی خود و چگونگی کاربرد آن به بهترین شکل به این سوال اساسی پاسخ دهید به طوری که خواننده قانع شود گذران این دوره فرصت های مناسبی برای شما در کشور خودتان ایجاد می کند.

نکاتی در مورد نگارش

  • دلایل و اهداف خود را واضح بیان کنید. از آوردن کلمات گنگ بپرهیزید. از عبارات کلیشه‌ای به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید.هرچه استادی پلن، صریح‌تر و هدفمندتر باشد، راحت‌تر به مقصود خود می‌رسید.
  • سعی کنید مطالب خیلی طولانی یا بیشتر از ۲ صفحه نباشند. تمامی سؤالات را در یک یا نهایت دو صفحه پاسخ دهید.
  • به مطالب اصلی بپردازید. زیاد وارد حاشیه نشوید و اطلاعات نادرست ننویسید. به‌هیچ‌عنوان به موضوع اقامت یا مهاجرت به کانادا اشاره نکنید. بهتر است رشته‌ای که انتخاب کردید را با زمینه شغلی – تحصیلی مرتبط کنید و از بازار کار آن در ایران صحبت کنید.
  • سعی کنید یک بخشی از استادی پلن را به رزومه کاری یا تحصیلی خود اختصاص بدهید و نکات مهم را در آن ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا یا فوق لیسانس را دارید، در مورد جزئیات دوره تحصیلی و پروژه های خود صحبت کنید. پس یک یا دو پاراگراف از استادی پلن خود را به رشته تحصیلی خود اختصاص داده و در مورد آن کاملا تخصصی صحبت کنید.
  • در انتهای کار، از کسی که به زبان انگلیسی تسلط دارد کمک بخواهید تا استادی پلن شما را بخواند و ویرایش کند.


ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

استادی پلن جامع

شرح کامل + نمونه استادی پلن

نکات مهم در مورد یک Study Plan جامع

  • نام کالج یا دانشگاه کانادا که پذیرش دریافت کردید
  • تاریخ (ماه و سال) و نام رشته‌ای که قرار است ثبت‌نام کنید
  • اگر دوره های آموزش زبان انکلیسی مثل تافل را گذراندید در یک یا دو جمله در خصوص دوره، نمره آزمون و تاریخ برگزاری آن توضیح دهید.
  • در سه یا چهار جمله در مورد فعالیت و سرگرمی های اوقات فراغت خود صحبت کنید.
  • در چند جمله، علاقه خود به تحصیل در کانادا را بیان کنید.
  • در یک پاراگراف، استادی پلن خود برای کانادا را شرح دهید.
  • در یک جمله در مورد مسیر شغلی آینده خود حرف بزنید. لطفا به هیچ عنوان به موضوع مهاجرت به کانادا و یا اقامت در این کشور اشاره نکنید.
  • در مورد حمایت خانواده در زمینه ادامه تحصیل صحبت کنید.
  • ثبت سفارش نگارش استادی پلن فرآیندی کاملاً آنلاین می‌باشد که حدوداً 2 دقیقه زمان می‌برد.

جالب: فرآیند کار نگارش استادی پلن به گونه‌ای طراحی شده تا بدون نیاز به مراجعه حضوری، کلیه خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.


درخواست نگارش استادی پلن




    موبایل*: (واتساپ)


    فایل پیوستی:(limit:2mb)

    آخرین مقالات

    سوالی دارید ؟ بپرسید