Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

در این صفحه بصورت کامل توضیح داده می شود که دلایل ریجکت ویزای کانادا چیست و چگونه می شود در سابمیت بعدی و یا در دعوی دادگاه های کانادا (کورت) از آن دفاع کرد.

اولین قدم بعد از ریجکت ویزای کانادا

اولین قدم بعد از ریجکت شدن ویزای کانادا استراحت است, بله استراحت , بعد از تهیه ی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی و سابمیت مدارک در سایت اداره مهاجرت کانادا و انتظار کشنده ی ویزا, حالا که درخواست شما رد شده نیاز به استراحت دارید به یک مسافرت کوتاه بروید مهمونی بروید و کمی نفس بگیرید و تجدید قوا کنید برای ادامه ی راه.

نامه ی هدف از سفر

بعد از سابمیت مدارک چه میگذرد؟

  • بعد از 24 ساعت ایمیل مجوز بایو ارسال می شود.
  • شما به کشورهای همسایه برای انگشت نگاری میروید.
  • بعد از چند روز status پروفایل شما به حالت completed  در می آید.
  • انتظار تا اعلام نتیجه.

ایمیل نتیجه ی بررسی پروگرم

بعد از مدت 7 روز تا حدود 3 ماه ایمیلی تحت عنوان DONOTREPLY دریافت می کنید که از شما میخواهد پروفایل خود را برای دیدن نتیجه ی درخواست ویزای تحصیل خود چک کنید. اینجاست که دیگر زمین و زمان بهم میریزد. بشما می گوید که ما تصمیم نهایی را در مورد پرونده شما گرفته ایم و قانع نشدیم و شما را ریفیوز کردیم. کاخ آرزوی شما خراب میشود. بعد از یک انتظار طولانی این حق شما نبود. اما این پایان ماجرا نیست بلکه شروع مسیر جدید قوی تر شدن شماست. ریجکت ویزای کانادا

محتوای نامه ی ریجکتی چیست؟

با دقت به عکس توجه کنید

برگه ی روبرو یک نمونه نامه ی ریجکتی از جانب سفارت کاناداست که برای دانشجو صادر شده و بعد از رد شدن توسط آفیسر با تیم mba_studying  قرار داد جدید بسته شده تا برای باردوم پرونده ی خود سابمیت کند.

بند 216 قانون مهاجرت کانادا

بر اساس بند 216 قانون مهاجرت کانادا که در عکس زیر مشخص شده است کلاینت متهم شناخته شده با این مضمون که او بعد از پایان تحصیل خود قصد خروج از کانادا را ندارد و باید اثبات کند که با چه دلایلی او حتما خاک کانادا را ترک میکند و همچین طبق عکس بالا آفیسر بعد از این که به یقین رسید که میتواند شما را ریجکت کند باید دلایل خود را مکتوب به شما ارائه دهد. ریجکت ویزای کانادا

حرف اصلی اداره مهاجرت برای ریجکت چیست؟

بیشترین دلیلی که آفیسر برای رد کردن درخواست ویزای تحصیلی کانادا عنوان می کند قانع نشدن از برگشت بعد از پایان تحصیل می باشد.

اقدامات بعد از ریجکت ویزای کانادا

  • نگارش نامه ی ریکانسیدریشن بعنوان اعتراض به اداره ی مهاجرت کانادا.
  • درخواست نت آفیسر.
  • اگر با وکیل اقدام نکرده اید پرونده ی خود را مخصوصا استادی پلن تون دوباره مرور کنید.
  • بعد از گرفتن نت آفیسر و اصلاح پرونده ی خود,دوباره سابمیت کنید.
  • اگر نیاز به دادگاه بود توسط وکیل پرونده ی خود را با شکایت از آفیسر به کورت ببرید.

ریکانسیدریشن چیست؟

نامه ایست که شما بعد از ریجکت شدن به عنوان اعتراض به بررسی پرونده ی خود به اداره ی مهاجرت کانادا ارسال میکنید. که نباید مدرک جدیدی در آن ارائه داده باشید اما میتوانید از موارد قانونی در آن نام ببرید که احتمال بررسی مجدد پرونده و حتی جواب به این نامه حدود 5 درصد است.

نت آفیسر چیست؟ | gcms

بعد از نامه ی ریجکتی شما یک درخواست برای آفیسر ارائه میدهید با هزینه ی 5 دلار کانادا(باید یک نفر در خاک کانادا درخواست بدهد) مبنی بر این که دقیقا عنوان شود که نواقص پرونده چه بوده و به چه دلایل روشنی پرونده ی شما را رد کرده اند. جواب این درخواست بین 30 الی 40 روز داده می شود.

نحوه ی اصلاح پرونده

بعد از گرفتن نت آفیسر ,دیگر نواقص پرونده ی خود را میدانید اگر آفیسر تاکید بر قانع نشدن از بازگشت بعد از اتمام تحصیل داشت بدانید استادی پلن تون ضعیف است.

کورت چیست؟

کشور کانادا تنها کشوری ست که دانشجوی بین المللی از بیرون خاک کانادا میتواند از آفیسر پرونده ی خود در دادگاه داخلی کانادا شکایت کند به این دادگاه که به بررسی خطاهای انسانی آفیسر اداره مهاجرت رسیدگی میکند اصطلاحا “کورت” گفته می شود.

این موضوعات می تواند برای شما جالب باشد:

8 دلیل بزرگ ریجکت ویزای کانادا + راه حل آن

وابستگی ضعیف خانوادگی | تای عاطفی

یکی از مهمترین دلایل ریجکت پرونده نداشتن گره های عاطفی به خانواده است. گاهی شما عنوان می کنید که به خانواده علاقه دارید و وطن دوست هستید اما 5 سال است در کشور های همسایه ایران در حال زندگی هستید. گاهی نیز آنقدر در این قضیه اغراق می کنید که هم غیر واقعی جلوه می کند هم اینکه منطقی نیست کسی که وابستگی زیاد دارد چگونه میتواند چند سال از خانواده دور باشد.

راه حل:

در این مرحله توضیح دهید که به دلیل سن بالای پدر و مادر و تک فرزند بودن یا تک پسر یا دختر بودن یا هر دلیلی شما به خانواده وابسته هستید و اینجا تراول هیستوری کاملا میتواند گواه برگشت شما به وطن باشد.

نداشتن دورنمای شغلی بعد از بازگشت | جاب آفر

گاهی اوقات در جواب این سوال آفیسر که در استادی پلن خود باید پاسخ گو باشید که شغل بعد از برگشت به کشورتان چیست؟توی شرکت فلان مشغول به کارم و گفتن که این مدت که نیستی صندلی ت رو خالی نگه میداریم برگردی و این دلایل گاهی نمی تونه آفیسر را متقاعد به بازگشت کنه و یکی از دلایل ریجکتی میتونه باشه.

راه حل1:

اگر واقعا در شرکت و اداره ای مشغول به کار باشید که کار شما راحت تر است میتوانید به یک جاب آفر مطمئن نصف راه را رفته و با نشان دادن یک مسیر واضح و روشن به آفیسر برنامه ی بعد از بازگشت به کشورتان را روشن کنید.

راه حل2:

اگر سن شما کم است و به دلیل نداشتن گپ تحصیلی در جایی مشغول به کار نیستید اگر از تصمیمات خود به  طور دقیق آفیسر را آگاه کنید. چطوری؟ به این صورت که یک خلا را در رشته ی خود پیدا کنید . و به آفیسر نشان دهید این خلا در این کشور بسیار بازار کار دارد و شما آن را شناسایی کرده اید به این روش میتوانید نداشتن شغل را توجیح کنید.

نداشتن تاریخچه ی سفر | تراول هیستوری

گاهی آفیسر در نت خود عنوان می کند که کلاینت به علت نداشتن تراول هیستوری نتوانسته او را متقاعد کند که بعد از پایان تحصیل به کشور خود باز میگردد. یکی ازدلایل عنوان کردن آن میتواند واقعا نداشتن سابقه ی سفر خارجی باشد اما ممکن است تای عاطفی ضعیف نیست. به این موضوع گره خورده باشد که این مورد یعنی ریجکتی بخاطر تراول هیستوری میتواند دست وکیل را در محاکم دادگاه فدرال کانادا باز بزارد.

راه حل:

اگر میتوانید حد فاصله بین ریجکت و ریسابمیت خود یک سفر خارجی بروید که البته بخاطر مسائل کرونایی فقط میتوانیدکشورهای همسایه بروید که تاثیر چندانی در تراول هیستوری شما ندارد چون شینگن بسیار تاثیر گذار است که فعلا گرفتن آن خیلی سخت است. پس سعی کنیدبرای جبران این نقص روی تای عاطفی و مالی خود کار کنید.

وضعیت مالی | فایننس

متقاضی که شما باشید باید هزینه ی یک سال تحصیل را طبق گفته ی سایت اداره ی مهاجرت کانادا جزو مدارک ویزای خود بصورت نقدی در حساب خود نشان دهد. گاهی آفیسر عنوان میکند که برای دانشجو مقرون به صرفه نیست که این همه هزینه کند.

این همان دلیل برای مسایل مالی نیست اما ممکن است رشته ی شما در کشور مبدا نیز بی نقص باشد و شرایط خوبی داشته باشد , عنوان ذکر شده توسط آفیسر میتواند مربوط به این قضیه نیز باشد.

راه حل:

در صورت عنوان این عبارت توسط آفیسر هم روی توضیح خاص بودن رشته ی شما یا نبود امکانات کافی در رشته ی شما در این کشور صحبت کنید هم تمکن بهتری نشان دهید.

هدف از سفر | Purpose of travel

یکی از علل بسیار رایج ریجکت ویزای تحصیلی کانادا Purpose of travel است که بهمراه تای عاطفی بسیار عنوان میشود .این دلیل وقتی حادث می شود که کلاینت استادی پلن گنگی داشته باشد یا اینکه به درستی هدف از تحصیل و این هزینه را در کشور دیگر به آفیسر نتوانسته انتقال دهد.

راه حل:

بهترین راه این است که استادی پلن خود را شخم زده و از نو بسازید و سعی کنید که بهترین خود را در آن نشان دهید اما بدون اغراق و اینکه بعد از نگارش استادی پلن آن را به افراد خبره نشان داده تا بهرین استادی پلن را به دست آفیسر برسانید.

اهداف متضاد | dual intent

یکی از اقلام ریجکتی داشتن چند گانگی در اهداف تحصیلی شماست یعنی اینکه شما هم درخواست ویزای تحصیلی داده اید هم شانس خود را در اکسپرس اینتری امتحان میکنید از این طرف می خواهید ثابت کنید که بعد از پایان تحصیل به کشور خود بر می گردید.

از این طرف میگویید که امتیاز خوبی دارید و قصد دارید وارد خاک کانادا شوید و اقامت بگیرید. این دو پرونده باهم مرگ حتمی ست.

راه حل:

راه حل واضح آن این است که این بی دقتی را انجام ندهید چون دیگر راه برگشتی نیست.

مجرد بودن | single and mobile

همانطور که در عکس که نت یکی از دانشجویان است میبینید عنوان شده که به دلیل مجرد بودن و نداشتن ثبات در زندگی پرونده شما را ریجکت می کنیم.

راه حل:

اولین چیزی که به ذهن شما میرسد این است که آیا یعنی ازدواج کنید؟ خب نه لزوما . بهترین راه حل شما این است که تمام المان های پرونده ی خود مخصوصا هدف از تحصیل را در استادی پلن خود قوی تر کنید و دوباره تلاش کنید.

مرتبط نبودن رشته ها | unrelated field

در نت زیر میبینید که آفیسر مرتبط نبودن رشته های دو مقطع تحصیلی را مورد هدف قرار داده و عنوان که رشته های مصلا مقطع کارشناسی و ارشد مرتبط نیست این بدین معنی نیست که واقعا مرتبط نیست گاهی بدین معنی ست که شما نتوانستید آفیسر را با ربط منطقی قانع کنید.

راه حل:

تنها راه حل این مورد این است که بطور کاملا واضح و منطقی دو رشته ی خود را بهم مربوط کنید. این هنر شما یک جایزه دارد و آن ویزای کاناداست.

بعد از ریجکت ویزای تحصیل میتوانید این سه کار را انجام دهید:
این سه مورد:

کورت چیست؟ درصد برنده شدن پرونده در کورت چقدر است؟

وقتی که در پرونده  ی شما ریفیوز یا ریجکت ثبت میشود شما ظرف 60 روز (اگر بیرون خاک کانادا هستید) میتوانید نسبت به بی عدالتی پیش آمده از نحوه ی عملکرد آفیسر به دادگاه فدرال کانادا شکایت کنید. کورت شامل مراحل زیر است:

فرصت دفاع | LEAVE

در مرحله ی اول با ارائه ی پرونده به دادگاه فدرال پرونده بررسی اولیه انجام شده و اگر نیاز به مدارک تکمیلی بود اعلام میکنند و اگر پرونده را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که آفیسر در کار خود کاستی انجام نداده پرونده را مختومه کرده و جای هیچ اعتراضی نخواهد ماند. وگرنه پرونده به جریان میفتد. در بیشتر 90 درصد پرونده ها پرونده ها به جریان میفتد و به اصطلاح Leave انجام نمی شود.

توافق | SETTLE

یکی از شیرین ترین اتفاقات کورت مرحله ی ستل است. بعد از بررسی پرونده در مرحله ی دوم (در این مرحله اجازه ی اضافه کردن هیج مدرکی را ندارید) دادگاه از شما و اداره مهاجرت میخواهد که ستل کنید با پذیرفتن هر دو طرف شما 80 تا 90 درصد راه ویزا را طی کرده اید.

پرونده ی شما از status ریفیوز خارج شده و منتظر بررسی مجدد پرونده توسط آفیسر دیگری میشوید. کار وکیل با اعلام مثبت ستل تمام شده است.

عدم توافق | HEARING

در این مرحله اداره مهاجرت تن به ستل نداده و هر دو طرف (شما و اداره ی مهاجرت) وکیل گرفته و بطور حضوری در دادگاه شرکت کرده و به بررسی پرونده و خطای آفیسر میپردازند. اگر در این مرحله پیروز شوید احتمال قوی ویزا میشوید.

سوالات رایج در مورد ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

زمان مشخصی اعلام نشده است اما به طور منقی زمانی باید اقدام دوباره کنید که دلایل ریجکتی را میدانید و آنها را رفع کرده اید. اگر نت بگیرید بین 30 الی 40 روز طول می کشد که جواب نت داده شود.

کاملا بستگی به پرونده دارد جدیدا نسبت به مورد هایی که دیده می شود با هم اقدام کردن بهتر است.

شاید در کشور خود این کار خیل طبیعی باشد که دیگر رشته ی قبل خود را دوست ندارید و جدیدا به رشته ی دیگری علاقه مند شده اید اما در پروسه ی ویزای تحصیلی کانادا بدلیل حساسیت بیش از اندازه ی این سیستم تمام المان های پرونده ی شما باید منطقی باشد.

سعی کنید جاب آفر داشته باشید و هر چه شرکت بزرگ تر باشد بهتر است , سابقه ی بیمه در ویزای تحصیلی تاثیری ندارد.

بطور عموم ریکانسیدر زدن نهایت 5 درصد تاثیر دارد و گاهی ممکن است دیده هم نشود اما در روزهای اخیر سه مورد پاس داشتیم که با ریکانسیدر بود. شانس خود را امتحان کنید.

در مورد کیس های پارشال فاند و مخصوصا فوق فاند باز هم باید تمکن خوبی نشان دهید چون آفیسر اعتقاد داره اگر فاند شما دیر بدست شما رسید آیا از پس مخارج خود بر می آیید یا نه؟

اگر از خارج از خاک کانادا میخواهید اعتراض کنید 60 روز و اگر داخل خاک کانادا هستید فقط 15 روز مهلت دارید تا اعتراض کنید.

اگر تا مرحله ی ستل پرونده ی شما از دادگاه خارج شود وکیل بین 1500 تا 3500 دریافت میکند معمولا اما اگر پرونده ی شما به نحوی بود که اداره مهارجت کانادا ستل نکند (که خیلی خیل کم پیش میاید) 3000 دلار دیگر نیز هزینه بر میدارد حدودا.

ریفیوز یعنی مدارک شما کامل و دارای اصالت است, اما ریجکت یعنی شما از مدارک جعلی استفاده کرده اید. در ریفیوز مجددا میتوانید سابمیت کنید اما در ریجکت تا 5سال حق درخواست به سفارت کانادا را ندارید.

از کجا شروع کنیم؟

تیم دانشجویی mba_studying جمعی از دانشجویان موفق مشغول به تحصیل یا فارغ التحصیل در کشورهای کانادا , آمریکا و ترکیه هستند که این مسیر را قبل از شما پیموده اند و دلسوزانه پاسخگوی شما عزیزان هستند این گفته ی بسیاری از کلاینت هایی ست که در این فاصله  ی کوتاه با ما آشنا شده اند. بهتر است قبل از هر کاری از سیستم بررسی پرونده ی رایگان ما بهره ببرید و از این طریق با گروه ما آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

عبارت “بررسی پرونده ی ریجکتی” را در لینک زیر بیان کنید تا کارشناسان با شما ارتباط بگیرند.

Comments (2)

  1. مجله مهاجرت
    بهمن 11, 1401 پاسخ

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • Admin page
      بهمن 12, 1401 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر هر جای مقاله واضح نبود به صورت موردی بفرمایید راهنمایی تون می کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید