Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

فول فاند کانادا

در زمان دانشجویی اصطلاحاتی که زیاد میشنوید و رایج هست میتواند این عبارات باشد: فول فاند , فول فاند دکترا , فول فاند ارشد, فول فاند کانادا ,پارشال فاند . بورسیه ی تحصیلی , فاند دانشگاه ها, اسکالرشیب و عباراتی همچون اینها را حتما شنیده اید در این مقاله به جزییات در مورد کل بپروسه اخذ بورسیه و همینطور چه کسانی واجد شرایط اخذ آن هستند اشاره میشود. فول فاند کانادا

در کشور کانادا بورسیه های مختلفی وجود دارد که گاه از طرف دولت، گاه از طرف سازمان های مختلف و گاه از طرف دانشگاه های این کشور ارائه می شوند که میتواند از طرف استاد دانشگاه یا خود دانشگاه و یا از طرف دولت و یا از طرف نهاد های غیر دولتی باشد .

فول فاند چیست؟

فول فاند کانادا یعنی همه چیز برای تحصیل پرداخت می شود. شهریه، هزینه های زندگی و هر آنچه ممکن است شما بخواهید به طور کامل پرداخت می شود. فول فاند کانادا پرداخت شهریه تحصیل و همچنین پرداخت وجهی به دانشجو برای گذران زندگی دانشجویی است.

این بدان معناست که هر زمان که از هر سازمانی بطور کامل شهریه دریافت کرده و یا هزینه های کل تحصیلات خود را دریافت کنید، بورسیه کامل می شوید. فول فاند به اين معناست كه سازمان يا دانشگاهي كه بورسيه تحصيلي ارائه مي دهد، تمام هزينه هاي مربوط به تحصيل شما را از قبيل هزينه درخواست، بلیط هوايی، هزينه هاي زندگي، هزينه دانشگاه و هزينه ماهانه و هزينه تحقيقات را تحت پوشش قرار مي دهد

اسکالرشیب (Scholarships)

یکی از فاند هایی که از طرف دانشگاه یا دولت داده می شود اسکالرشیب است. اسکالرشیپ (Scholarships) با شرایط خاصی چون شرایط درسی و مقطع تحصیلی متقاضی ارائه می شود که این مورد توسط منابع دولتی کانادا یا دانشگاه های خصوصی انجام می شود. به اسکالرشیپ فلوشیپ (fellowship) نیز اطلاق می شود که برای دریافت آن متقاضی باید دارای صلاحیت های علمی مانند معدل بالا، مقاله، و نمره زبان انگلیسیIELTS یا GRE مناسب باشد.

وام‌ دانشجویی کانادا چیست؟

در صورتی که دریافت کمک‌های تحصیلی متداول نظیر بورسیه تحصیلی کانادا و اسکالرشیپ برای دانشجوی بین‌المللی مقدور نباشد، فرد می‌تواند به گزینه دیگری به نام وام دانشجویی رجوع کند که دارای نرخ بهره و سررسید بازپرداخت مشابهی برای دانشجویان کانادایی و بین‌المللی است.

تفاوت فول فاند کانادا و بورسیه (اسکالرشیب)

بطور کلی از نظر لغوی دارای یک معنی هستند اما در مفهوم متفاوت. فاند متناسب با نیاز دانشجو به دانشجو تعلق میگیرید یعنی شرایط و مخارج دانشجو در آن شهری که زندگی میکند و شهریه ی دانشگاه تاثیر مستقیم در فاند دارد. (نید بیس) در صورتی که اسکالرشیب و یا همان بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی دانشجو اعطا میشود. این شایستگی میتونه در زمینه ی علمی فرهنگی و یا حتی ورزشی باشه.(مریت بیس).

اگر بخواهید یه بورسیه تحصیلی خوب داشته باشید باید یک CV  قوی ارائه بدین که این رزومه ی قوی شامل کتاب ,مقاله ,نمره زبان بالا ,معدل بالا , اختراعات و یا ریکامندیشن از اساتید معتبر داشته باشید, بورسیه (فول فاند کانادا) فقط به دانشجویان تعلق میگیره اما فاند علاوه بر دانشجویان به مراکز علمی تحقیقاتی نیز تعلق میگیرد.

برای بورسیه تحصیلی اگر شرایط شو داشته باشید میتوانید تا 3 یا 4 بورسیه نیز دریافت کنید اما منابع فاند محدود هست و تنها یک فاند را میتوانید دریافت نمایید.در اتحادیه اروپا سالانه بیش از 16 میلیارد یورو کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تعلق میگیرد. یکی از بزرگترین بنیاد هایی که در دنیا سالانه کمک هزینه ی تحصیلی به دانشجویان اعطا می کنه بنیاد کوکاکولا هست.

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در کشور کانادا

یکی از مزیت های تحصیل در کشور کانادا آن است که دولت این کشور نیز از دانشجویان بین المللی حمایت می کند و این موضوع را می توان از طریق تعداد بورسیه های تحصیلی که در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می گیرد متوجه شد. در ادامه برخی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت کانادا به دانشجویان را معرفی خواهیم کرد.

دوره پسادکترای بانتینگ (Banting)

یکی از بهترین بورسیه های دولتی موجود در کشور کانادا، بورسیه دوره پسادکترای بانتینگ (Banting) است. این بورسیه در اختیار دانشجویان بین المللی نیز قرار می گیرد و دولت آن را در اختیار افرادی قرار خواهد داد که تحصیلات تکمیلی خود را در علوم طبیعی، اجتماعی یا تحقیقات بهداشت پشت سر گذاشته باشند.

تکمیلی در کشور کانادا یا بورسیه دوره کارشناسی ارشد

بورسیه هایی هستند که در اختیار دانشجویان کانادایی قرار می گیرد که در دانشگاه های CGS-M ثبت نام کرده باشند.

تحقیقات و پژوهش IDRC

یکی دیگر از بورسیه هایی است که شهروندان خارجی نیز در کانادا توان دسترسی به آن را خواهند داشت. این بورسیه در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که از کشورهای در حال توسعه به کانادا مهاجرت کرده اند و در دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری تحقیقات محور در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا نام نویسی کرده اند.

تکمیلی NSERC

یکی از متنوع ترین بورسیه های تحصیلی (فول فاند کانادا) است که در این کشور توسط دولت کانادا ارائه می شود. این کمک هزینه ممکن است به صورت جایزه، وام یا بورسیه در اختیار دانشجویان برتری قرار بگیرد.

دریافت بورسیه OAS

یک بورسیه تحصیلی دیگر در کشور کانادا وجود دارد که با نام OAS شناخته می شود. این بورسیه تحصیلی دولت کانادا از طرف سازمان ایالات متحده آمریکا یا OAS است و در اختیار دانشجویانی قرار خواهد گرفت که عضویت این سازمان را در اختیار داشته باشند که شامل کشورهایی از جمله آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می شود.

تکمیلی وانیر

 یکی دیگر از بورسیه هایی است که دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا می توانند به آن دسترسی داشته باشند. باید در نظر داشت که این تنها بخشی از بورسیه هایی است که از طرف دولت کانادا در اختیار شهروندان خارجی و بومی قرار می گیرد و لیست بسیار مفصلی از این بورسیه ها در وب سایت رسمی بورسیه های دولتی کشور کانادا یا وزارت آموزش و پرورش این کشور وجود دارد.

بورسیه های غیر دولتی در کانادا

صندوق اکولوژیکی آنه والی

علاوه بر دولت کانادا، سازمان های بسیار زیادی نیز در این کشور وجود دارند که بورسیه های مختلفی را در اختیار علاقمندان به تحصیل در کشور کانادا قرار می دهند. یکی از این بورسیه ها، بورسیه صندوق اکولوژیکی آنه والی است که در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که در رابطه با شرایط حیوانات و در سطح دکترا تحقیقات علمی را انجام می دهند. این بورسیه تنها در استان های کبک و بریتیش کلمبیا در دسترس قرار می گیرد.

یابود کانادا

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا است که هزینه کامل تحصیل دانشجویان بریتانیایی در مقطع تحصیلات تکمیلی را فراهم می آورد. دانشجویانی که از این بورسیه استفاده می کنند حتی نیازی به پرداخت هزینه بلیت سفر خود به کشور مبدا و بازگشت به کانادا را نخواهند داشت و می توانند با استفاده از این بورسیه کلیه هزینه های زندگی خود در کشور کانادا را دریافت کنند. شهریه، هزینه محل اقامت و مواردی از این دست به وسیله این بورسیه قابل تامین است.

امنیتی سرف شارک (Surfshark)

یکی دیگر از بورسیه های در دسترس برای تحصیل در کشور کانادا است. افرادی که از این بورسیه تحصیلی استفاده می کنند باید یک مقاله علمی را در اختیار این نهاد قرار دهند و در نتیجه می توانند 2000$ به عنوان کمک هزینه دریافت کنند. این بورسیه از مقطع دبیرستان تا کارشناسی ارشد در دسترس است. مزیت اصلی استفاده از این بورسیه آن است که افراد با هر ملیتی قادر خواهند بود تا از آن بهره ببرند.

فلوشیپ های ترودو

یکی دیگر از بورسیه های در دسترس در کشور کانادا است. بنیاد ترودو بورسیه های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در نظر گرفته است و در صورتی که دانشجویی در یکی از دانشگاه های مورد تایید این کشور به تحصیل پرداخته باشد، می تواند از این بورسیه ها استفاده کند.

از بورسیه های تحصیلی دانشگاهی در کانادا

کارلتون

موسسات کشور کانادا نیز بورسیه های تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی و بومی قرار می دهند. یکی از دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد دانشگاه کارلتون است. برای دریافت این بورسیه تحصیلی نیازی به ثبت درخواست نیست بلکه دانشجویانی که واجد شرایط باشند، به صورت خودکار بورسیه به آن ها تعلق خواهد گرفت. این بورسیه مخصوص دانشجویانی است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. این دانشگاه که در شهر مونترئال واقع شده است، امکان درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی را برای همه دانشجویان آزاد کرده است.

دالهاوزی

دالهاوزی نیز یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده در کشور کانادا است که بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه که در شهر هلیفکس واقع شده است بدون توجه به ملیت دانشجویان و همچنین مقطع تحصیلی، به دانشجویان امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را می دهد.

فیرلی دیکنسون

فیرلی دیکنسون تیز یکی دیگر از دانشگاه های کانادایی است که امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی امکانپذیر ساخته است. این دانشگاه که در شهر ونکوور واقع شده است بدون توجه به ملیت دانشجویان بورسیه های تحصیلی را در اختیار آن ها قرار می دهد

HEC

HEC مونترال نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای تحصیل با استفاده از فاند یا فول فاند در کشور کانادا است. در این دانشگاه بورسیه های مختلفی بر اساس نیاز و شایستگی دانشجویان درنظر گرفته شده است. در این دانشگاه نیز دانشجویان بین المللی ممنوعیتی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت.

کالج هامبر

بورسیه تحصیلی کالج هامبر در کانادا نیز یکی دیگر از فرصت های تحصیل ارزان در کانادا با استفاده از بورسیه تحصیلی است. طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در اختیار دانشجویان این کالج قرار گرفته است.

مک گیل

کمک هزینه های دانشجویی در دانشگاه مک گیل را نیز در این رابطه نمی توان فراموش کرد. فرصت های بسیار مختلف و ارزشمندی برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه وجود دارند تا بتوانند در کبک تحصیلی ارزان قیمت را تجربه کنند. این بورسیه های تحصیلی در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین فوق دکترا قرار می گیرد.

کویینز

در صورتی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه کویینز در کانادا هستید نیز می توانید از بورسیه تحصیلی این دانشگاه استفاده کنید. دانشگاه کویینز که در شهر کینگستون در استان انتاریو واقع شده است تعداد مشخصی فرصت استفاده از بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. برخی از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه صرفا در اختیار دانشجویان هندی، پاکستانی و آمریکایی قرار می گیرد.

کویینز در کانادا نیز بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. کمترین میزان بورسیه در این دانشگاه 2000$ است و برخی از دانشجویان امکان دریافت فول فاند برای پرداخت شهریه خود در دانشگاه را نیز خواهند داشت.

کاناداوست

کاناداوست یکی از موسساتی ست در بصورت تخصصی در زمینه ی رشته ی مدیریت آموزش های لازم را داده و تا مقطع ارشد در mba است. در بدو ورود برای تمام ایرانیان 10 هزار دلار اسکالرشیب در نظر گرفته شده است و دست آخر اگر در حین تحصیل معدل بالایی داشته باشید 2 هزار دلار دیگر نیسز از شهریه شما کم میشود و با 23 هزار دلار برای دوسال میتوانید مدرک ارشد در رشته ی mba را اخذ نمایید.

بریتیش کلمبیا

بورسیه UBC برای پیشگامان فردا نیز یکی دیگر از بورسیه های تحصیل دانشگاهی در کشور کانادا است که در اختیار دانشجویان بین المللی در دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار می گیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه که استعداد ویژه ای از خود نشان داده باشند نیز می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا نیز امکان دریافت بورسیه را به دانشجویان خود می دهد. دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه آلبرتا امکان استفاده از فاند را خواهند داشت و این امکان در دانشگاه کلگری نیز وجود دارد. در این دانشگاه کمترین مقدار فاند در نظر گرفته شده برای دانشجویان 500$ دلار است اما برخی از دانشجویان این دانشگاه امکان دریافت فول فاند 60000$ دلاری را نیز خواهند داشت.

شرایط گرفتن فول فاند از کشور کانادا

یکی از مقاطعی که بیشترین مقدار فاند را دارد مقطع دکترا ست. تقریبا تمام کسانی که در مقطع دکترا پذیرش میگیرند ازفاند استفاده می کنند, بزرگترین دلیل این امر این است که کلا در دکترا دانشجو بر مبنای سرچینگ عمل کرده و به عبارتی این پایه تز بیس است و این کار  زمان زیادی از دانشجو گرفته و زمانی برای کار حین تحصیل ندارد.

بطور کلی یک دانشجوی دکترا باید برای گرفتن فاند دارای شرایط زیر باشد:

  • معدل ارشد بالا
  • نمره زبان بالا
  • مقاله ی بین المللی ISI
  • داشتن مقاله ی حداقل Q2
  • نگارش کتاب
  • اختراعات
  • و در کل حرفی برای گفتن در رشته ی خود داشته باشد.

نوشتن نامه به استاد برای فاند

اولین قدم برای نگارش نامه به استاد برای فاند پیداکردن استاد مورد نظر است:

پیداکردن استاد برای فول فاند کانادا

قدم اول برای گرفتن فاند پیدا کردن استاد و ارسال یک ایمیل خاص برای آن استاد است. در کل برای پیداکردن استاد برای فاند دوراه وجود دارد:

  • پیدا کردن نام استاد و ایمیل آن در سایت دانشگاه
  • پیدا کردن پروژه در سایت های دولتی کانادا و انتخاب پروژه و استاد از آن طریق

1- سرچ استاد از طریق سایت دانشگاه

یکی از راه هایی که میتوانید ایمیل استاد را پیدا کنید این است که ابتدا رشته ی مورد نظر خود را در یک داشنگاه پیدا کنید. مطمئن شوید که این دانشگاه رشته ی شما را دارد بعد از قسمت Faculty نام استاد را پیدا کرده و همچنین ایمیل آن را و بعد از آن به استاد ایمیل بزنید.

این روش مشکلاتی دارد اعم از آن که زمان زیادی را باید بگذارید تا به ایمیل استاد برسید دست آخر ممکن است آن استاد هیچ فاندی نداشته باشد تازه اگر جواب ایمیل شما را بدهد. پس میریم سراغ روش میانبر دوم.

2-پیدا کردن پروژه برای فاند در سایت های دولتی کانادا

یکی از بهترین روش های سرچ یا جستجوی ایمیل استاد برای فاند این است که متناسب با شاخه ی تحصیلی خود در سایت های دولتی کانادا مقدار فاند های ارائه شده در موضوعات و رشته های مختلف را جستجو کنید.

بهترین پروژه را انتخاب کنید در روبروی فیلد مورد نظر نام استاد نوشته شده اطلاعات آن استاد را برداشته و با نگارش یک ایمیل قوی و اصولی به آن استاد فاند مربوط به خود را با ارسال رزومه ی قوی خود بگیرید. مثال:

بعد از ورود به لینک های فوق میتوانید متناسب با رشته ی خود شهر و ایالت مورد نظر خود یا نام استاد و یا حتی کلیدواژه ی خاصی جستجوی خود را انجام دهید.حتما در ابتدای جستجوی خود تاریخ مورد نظر که میتواند دوسال گذشته باشد را انتخاب کنید تا تعداد پروژه های اعلام شده محدود تر باشد تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

مبلغ فاند را نیز از 50000 دلار به بالا انتخاب کنید تا پروژه های بزرگتر را نمایش دهد تا بتوانید دست خود را باز نگه دارید برای انتخاب . پیشنهاد میشود شهر را نیز انتخاب نکنید در صورتی که برای شما فرقی نمیکند که کدام شهر مقصد شماست. مگر واقعا شهر یا استان خاصی مد نظر داشته باشید.

واما مهمترین قسمت داستان( “نحوه ی گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا” و ” نحوه ی پیدا کردن استاد برای گرفتن فاند”) یعنی ایمیل به استاد.

مکاتبه با استاد برای فاند + نمونه ی ایمیل به استاد برای فاند

روزانه شاید به جرات میتوان گفت به یک استاد معروف با مقدار فاند بالا چند صد ایمیل بلکه حتی بیشتر ارسال میشود که استاد نه زمان مورد نیاز آن را دارد, که یکی یکی ایمیل ها را باز کرده و جواب دهد و نه حتی نیازی به این کار است. اصلی ترین قسمت ایمیل خوب موضوع آن است. این موضوع خوب و تاثیر گذار است که انگشت استاد یا نماینده ی اون رو به سمت باز کردن ایمیل شما پیش میبرد.

تماس با استاد از طریق ایمیل

قبل از هرچیز، چند باید و نباید را در تمامی مراحل مکاتبه با اساتید در نظر داشته باشید.

  • اول اینکه لحن و جملات شما باید کاملا محترمانه و رسمی باشد.
  • دوم اینکه متن ایمیل در عین محترمانه بودن باید بدون تعارف و چاپلوسی
    تنظیم شده باشد. به طور کلی بسیاری ازتعارفات مرسوم در فرهنگ ما به شکلی
    عجیب برای افراد خارج از کشور تفسیر می شود.
  • سوم آنکه متن ایمیل های شما باید کوتاه و فقط دربردارنده ی نکات اصلی
    باشد. چرا که ایمیل های بلند معمولا تاثیرپذیری کمتری دارند
  • چهارم اینکه تمامی مطالب عنوان شده توسط شما باید عین واقعیت و راست
    باشد. به شدت از عنوان هرگونه مطلب غیرواقع برای مکاتبه درهرمرحله پرهیز کنید.
  • پنجم و یکی از مهمترین نکات اینکه به هیچ عنوان به اساتید مختلف از یک
    دانشکده همزمان ایمیل نزنید.

بدنه ی اصلی ایمیل با رعایت نکات نگارش نامه در زبان انگلیسی

  • موضوع ایمیل (بسیارمهم)
  • معرفی نام و نام خانوادگی و سوابق دانشگاهی و کشور محل تحصیل خود
  • بیان گرایش مورد علاقه ی تحصیلی و تحقیقاتی خود
  • ذکر عنوان پایان نامه و تحقیقات مرتبط با گرایش مورد علاقه تان که انجام داده اید
  • دلیل علاقه به همکاری با تحقیقات استاد مورد نظر
  • بیان درخواست خود مبنی بر در نظر گرفتن شما به عنوان یک کاندید برای پوزیشن زیر نظر آن استاد
  • ارجاع به رزومه شما در پیوست ایمیل برای کسب آشنایی بیشتر

نکاتی که رعایت آن‌ها احتمال پذیرفته شدنتان را بالا می‌برد

  • در هر دانشگاه به یک استاد ایمیل بزنید.
  • و اگر چندین استاد را از یک دانشگاه انتخاب کردید.
  • تا حد امکان سایت و مقالات استاد موردنظرتان را واقعاً مطالعه کنید.
  • ایمیل تا حد امکان کوتاه باشد.
  • یا اگر علاوه بر رزومه، کارنامه تحصیلی مدارک پیشین را هم به ایمیل پیوست کنید، کمک بزرگی به استاد در تصمیم‌گیری کرده‌اید.
  • در بهترین حالت، نمونه‌های فوق را با یکدیگر بیامیزید و متنی مختص به خودتان داشته باشید.
  • اگر جوابی دریافت نکردید، می‌توانید پس از ۲ هفته ایمیلی تکمیلی بزنید و این نکته را یادآور شوید که قبلاً نیز ایمیلی فرستاده‌اید.

نمونه های ایمیل به استاد

Dear Professor **,

 

I successfully concluded my undergraduate studies in ** in December 2015. I am applying to the PhD program in Computer Science at Carnegie Mellon University for Fall 2017.

I have already read your webpage and found my academic background and interests especially Databases close to your research activities. Thus, I am really eager to join your research group.

 

I have attached a copy of my CV for your consideration. I am very much appreciative for your time. Hope to hear from you as soon as possible.

 

Sincerely,

**

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید