Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

🟢مهاجرت ۴۰۰ دندان‌ پزشک ایرانی به یک استان کانادا

دندان‌ پزشک
مروری بر اظهارات مسئولان جامعه پزشکی در ایران نشان می‌دهد که موج مهاجرت کادر درمان به کانادا، شکل گرفته است. علی تاجرنیا، رئیس هیات مدیره جامعه دندان‌ پزشکی ایران نیز به همین مساله اشاره کرده و گفته که موج مهاجرت در میان دندان‌ پزشکان ایرانی در حال شکل‌ گیری است.

علی تاجر نیا، رئیس هیات مدیره جامعه دندان‌ پزشکی ایران گفته است: «کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حالی پزشکان ایرانی را جذب می‌ کنند که با توجه به آزمونی که برگزار می‌ کنند، نخبگان کشور در حوزه سلامت جذب می‌شوند.»

مروری بر اظهارات مسئولان جامعه پزشکی در ایران نشان می‌دهد که موج مهاجرت کادر درمان به کانادا، شکل گرفته است. علی تاجرنیا، رئیس هیات مدیره جامعه دندان‌ پزشکی ایران نیز به همین مساله اشاره کرده و گفته که موج مهاجرت در میان دندان‌ پزشکان ایرانی در حال شکل‌ گیری است.

به گفته او، ۴۰۰ دندان‌ پزشک ایرانی فقط به یک استان کشور کانادا مهاجرت کرده‌اند.

تاجرنیا از این افراد به عنوان نخبگان ایرانی یاد کرده و گفته است: «کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حالی پزشکان ایرانی را جذب می‌کنند که با توجه به آزمونی که برگزار می‌کنند، نخبگان کشور در حوزه سلامت جذب می‌شوند.»

او یکی از عمده دلایل مهاجرت دندانپزشکان ایرانی به کانادا را مشکلات درآمدی دانسته و گفته است: «بسیاری از مواد اولیه دندان‌ پزشکی با ارز تهیه می‌شود و نرخ ارز نیز در میزان قیمت دندان‌پزشکی، تاثیرگذار است. بسیاری از دندان‌پزشکان درحال تعطیل کردن مطب‌های خود هستند و در کلینیک‌ها به صورت درصدی فعالیت می‌کنند،

زیرا مشکلات درآمدی به وجود آمده است و همین موضوع یکی از دلایل مهاجرت آنهاست.»

چندی قبل هم ابراهیم نوری گوشکی، متخصص پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم از مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا خبر داده و به رسانه‌های داخلی گفته بود: «عوامل متعددی موجب شده است تا پزشکان ایرانی برای کار در کشـور انگیزه لازم را نداشـته باشـند و در کشـور‌های دیگر مانند کانادا، آمریکا و کشـور‌های اروپایی خدمات ارائه دهند. حتی در شرایط امروزی، به تازگی کشور‌های اطراف مانند ترکیه نیز در حال جذب پزشکان ایرانی هستند.»

همچنین محسن مصلحی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی گروه پزشکی هم مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا را از سر ناچاری دانسته و گفته است: «مقصد‌ها برای مهاجرت پزشکان ایرانی، بستگی به ایده آل‌های شخصی نیز دارد و در برخی نقاط نیز با ناچاری صورت می‌گیرد. کشور‌هایی مانند کانادا و استرالیا و حوزه خلیج فارس، مقاصد مهم مهاجرت پزشکان هستند. در این بین، یک سری مهاجرت‌ها صرفا برای کار هستند مانند عمان، اما برای اقامت کشور‌هایی مثل کانادا شرایط مناسب‌تری دارند و مقصد پزشکان ایرانی می‌شوند. البته در کانادا نیز شرایط خیلی برای پزشکان ایرانی خوشایند نیست، اما بر سر ناچاری این کار را می‌کنند، این در حالی است که خیلی‌ها امیدوارند بتوانند در شرایط مناسب در کشور خودشان مشغول کار شوند.»

باید در نظر داشت که مدارک پزشکی در ایران مورد تائید کانادا نیست و پزشک ایرانی نمی‌تواند بدون گذراندن آزمون و دوره‌های آموزشی و تجربی ویژه در کانادا طبابت کند، به همین دلیل نیز معمولا میل به مهاجرت به کانادا در بین پزشکان ایرانی کمتر بود، اما مروری در شبکه‌های اجتماعی و گفته‌های مسئولان و فعالان صنفی جامعه پزشکی در ایران نشان می‌دهد که این روزها مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا نیز رواج یافته و حتی گروهی از آنها در رشته‌های غیر مرتبط با طبابت در کانادا مشغول به کار هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید