Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

کاهش تعداد دانشجویان بین المللی

Mark Millier

در سال های اخیر، یکپارچگی سیستم دانشجویی بین المللی مورد تهدید قرار گرفته است. برخی از موسسات به میزان قابل توجهی میزان ورودی و پذیرش خود را برای افزایش درآمد افزایش داده اند و دانشجویان بیشتری بدون حمایت های لازم وارد کانادا شده اند. افزایش سریع تعداد دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند نیز بر مسکن، مراقبت های بهداشتی و سایر خدمات فشار وارد می کند. همانطور که ما برای محافظت بهتر از دانشجویان بین المللی در برابر عوامل بد و حمایت از رشد پایدار جمعیت در کانادا تلاش می کنیم، دولت اقداماتی را برای تثبیت تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا انجام می دهد.

آقای مارک میلر، وزیر مهاجرت: امروز اعلام کرد که دولت کانادا سقف پذیرشی را برای درخواست های مجوز دانشجویی بین المللی برای تثبیت رشد جدید برای یک دوره دو ساله تعیین می کند. برای سال 2024، انتظار می‌رود این سقف منجر به حدود 360,000 مجوزو ویزای تحصیلی مورد تایید شود که کاهش 35 درصدی نسبت به سال 2023 را نشان می‌دهد. این مجوز ویزاها با رعایت  انصاف، بر اساس محدودیت‌های استانی و منطقه‌ای به تفکیک جمعیت تعیین خواهد شد. این به این معنا است که تعداد این ویزاها در استان هایی که جمعیت دانشجویان بین المللی بیشترین رشد ناپایدار را داشته اند، کاهش می یابد.

سفارت کانادا (IRCC) بخشی از سهمیه را به هر استان و منطقه اختصاص خواهد داد، که استان ها این سهمیه ها را بین مؤسسات آموزشی تعیین شده خود توزیع خواهند کرد. برای اجرای این محدودیت و سهمیه بندی، از 22 ژانویه 2024، هر درخواست مجوز تحصیلی که به IRCC ارسال شود، به گواهی تاییدیه استان یا منطقه نیز نیاز دارد. انتظار می رود استان ها و مناطق حداکثر تا 31 مارس 2024 روندی را برای صدور گواهی نامه برای دانشجویان ایجاد کنند.

این اقدامات موقت به مدت دو سال اجرا می شود و تعداد درخواست های جدید مجوز تحصیلی که در سال 2025 پذیرفته می شوند، در پایان سال جاری مجدداً ارزیابی خواهند شد. در این دوره، دولت کانادا به همکاری با استان ها و مناطق، مؤسسات آموزشی تعیین شده و ذینفعان آموزش ملی برای ایجاد یک مسیر پایدار رو به جلو برای دانشجویان بین المللی، از جمله نهایی کردن چارچوب مؤسسه شناخته شده، تعیین سطوح پایدار بلندمدت دانشجویان بین المللی ادامه خواهد داد. و اطمینان از اینکه موسسات تحصیلات تکمیلی قادر به ارائه سطوح مناسب مسکن دانشجویی هستند.

و همچنان اعلام کرد برای همراستایی بهتر با برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی ، معیارهای واجد شرایط بودن را تغییر می دهیم:

از اول سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که برنامه تحصیلی آنها degree نیست و یک  license از کالج است، پس از فارغ التحصیلی، دیگر واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نخواهند بود.  curriculum licensing program به پذیرش هایی گفته میشود که دانشجویان به طور فیزیکی در یک کالج خصوصی که مجوز ارائه برنامه درسی از یک کالج دولتی مرتبط را دریافت کرده است، شرکت می کنند. این برنامه‌ها در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی در جذب دانشجویان بین‌المللی داشته‌اند، اگرچه نظارت کمتری نسبت به کالج‌های دولتی دارند و در رابطه با صلاحیت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان pathway عمل می‌کنند.

فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و سایر برنامه های کوتاه مدت در مقطع کارشناسی ارشد مانند قبل همچنان واجد شرایط درخواست مجوز کار 3 ساله خواهند بود. بر اساس معیارهای فعلی، طول مجوز کار پس از فارغ التحصیلی صرفاً بر اساس طول برنامه تحصیلی یک فرد است که این امکان را به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برای کسب تجربه کاری و انتقال بالقوه به اقامت دائم  را بدهد.

در هفته های آینده، مجوزهای کار آزاد فقط برای همسران دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صادر میشود. همسران دانشجویان بین المللی در سایر مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه های کارشناسی و کالج، دیگر واجد شرایط نخواهند بود.

او خاطر نشان کرد: در ماه‌های آینده، ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا راه‌های روشنی برای اقامت دائم برای دانشجویانی که مهارت‌های مورد نیاز دارند فراهم کنیم و اقدامات جدیدی را برای انتقال بهتر دانشجویان بین‌المللی به نیروی کار بررسی کنیم.

این بخش اخیراً اقدامات متعددی را برای اطمینان از اینکه برنامه دانشجویی بین المللی برای دانشجویان ورودی و همچنین کل کشور کار می کند، ارائه کرده است، از جمله:

در 1 ژانویه 2024، الزامات هزینه زندگی برای متقاضیان مجوز تحصیل به روز شد تا هزینه واقعی زندگی در کانادا را بهتر منعکس کند و به جلوگیری از آسیب پذیری و استثمار دانشجویان کمک کند.

از 1 دسامبر 2023، مؤسسات آموزشی تعیین شده پس از دوره متوسطه موظف هستند هر نامه پذیرش ارسال شده توسط متقاضی در خارج از کانادا را مستقیماً با IRCC تأیید کنند. این فرآیند تأیید پیشرفته از دانشجویان آینده نگر در برابر تقلب محافظت می کند و تضمین می کند که مجوزهای تحصیل فقط بر اساس نامه های واقعی پذیرش صادر می شود.

در سال 2024، ما قصد داریم آزمایش های هدفمند را با هدف کمک به گروه‌هایی از دانشجویان بین‌المللی که کمتر دارای نمایندگی هستند برای ادامه تحصیل در کانادا اجرا کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید