Canada

Vancouver, British Columbia

1-778-952-4111

24/7 Customer Support

Mon - Fri: 9:00 - 17:30

پذیرش از دانشگاه های دیگر

پذیرش از دانشگاه های کانادا

اگردر جستجوی ارتقا مدرک تحصیلی خود در یک محیط چند فرهنگی با دانشگاه های معتبر بین المللی هستید ، کانادا می تواند برای دانشجویان بین المللی ایده آل باشد. دانشگاه ها و کالج ها ، دانشکده های فنی و همچنین موسسات علمی کاربردی و هنرهای کاربردی طیف گسترده ای از گزینه های تحصیل را برای بررسی فراهم می کنند.بر اساس رتبه بندی جهانی انجام شده توسط Times Higher Education ، دانشگاه شانگهای و QS Rankings ، بیش از 30 دانشگاه کانادا در 300 دانشگاه برتر جهانی در جهان قرار گرفته اند. این بیشتر کیفیت کلی آموزش عالی کانادا را تأیید می کند.

سوالات متداول

تحصیل در کانادا به دو صورت رایگان است یک اینکه از دانشگاه خود در مقطع ارشد و مخصوصا در مقطع دکترا فاند بگیرید , دوم اینکه اگر شما با ویزای استادی پرمیت مشغول به تحصیل باشید فرزند زیر 18 سال شما رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل میکند.

در همین صفحه کلیدی بنام بورسیه ی فول فاند وجود دارد که تمام توضیحات کامل را در مورد اخذ فاند تحصیلی در کانادا بیان شده است.

گروه دانشجویی mba_studying طبق قراردادری که با تعدادی از دانشگاه های کانادا بسته است میتواند بطور رایگان برای شما از این دانشگاه ها پذیرش گرفته و هزینه ی اپلیکیشن فی نیز بعد از اخذ پذیرش شما گرفته میشود.

طریقه ی سرچ کردن در سایت دانشگاه ها

قدم اول برای اینکه اطلاعات خود را در مورد رشته ی مورد نظر خود و مدارک مورد نیاز برای اپلای تکمیل کنید این است که وارد سایت دانشگاه شوید:

و اما مراحل:

  • جهت مقطع ارشد یا دکتری (master degree, PhD) به دنبال اطلاعات هستید باید کلمه ی (graduate) راپیدا کنید.
  • رشته مد نظرتان درمقطع لیسانس است به دنبال کلمه ی ( undergraduate) در صفحه ی مربوط به رشته  (program) باشید، در این صفحه لیست تمام رشته ها آمده است که تنها با کلیک بر روی لینک رشته ی مورد نظرتان میتوانید به مشخصات مورد نیاز برسید.
  • برای اپلای , (admission requirement) شهریه ی هر ترم یا هر سال دانشگاه (tuition fee), نمره ی زبان برای هر رشته (English proficiency), تاریخ مهلت سابمیت مدارک (deadline), را میتوانید ملاحظه کنید.
  • گرایش شما احتیاج به سوپروایزر داشته باشد میتوانید در قسمت (faculty) به دنبال استاد مورد نظر خود باشید و با ایمیل ذکر شده در پروفایل هر استاد با او ارتباط بگیرید.
  • در سایت و صفحه ی دانشگاه جواب سوالات خود را پیدا نکردید می توانید به ادمیشن دانشگاه یک ایمیل بزنید و سوال خود را بپرسید.

بمنظور هر گونه مشاوره رایگان برای اخذ پذیرش با ما از طریق واتساپ درارتباط باشید

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

قبل از بررسی شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است با انواع مدارک کارشناسی ارشد در کانادا آشنا شویم. به طور کل در سیستم آموزشی این کشور دو نوع مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد. MA یا کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم انسانی و هنر که مخصوص افرادی است که در رشته‌های حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی تحصیل کرده‌اند و همچنین MSc یا کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم و مهندسی که مربوط به رشته‌هایی است که تمرکز اصلی آنها بر موضوعات منطقی است که احساسات انسانی در آن دخیل نیستند. مانند ریاضیات، مهندسی، پزشکی، تکنولوژی و فناوری. البته کارشناسی ارشد در کانادا مانند انگلیس شامل مدارک تخصصی در حوزه‌های مختلف است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع مدارک کارشناسی ارشد

  • روزانه
  • شبانه
  • خودگردان
  • پیام نور
  • غیر انتفاعی
  • دانشگاه آزاد

تنوع کارشناسی ارشد مدیریت

  • بازرگانی
  • منابع انسانی
  • دولتی
  • صنعتی
  • تکنولوژی
  • فن آوری اطلاعات
  • کارآفرینی
  • مالی

کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا به مدت ۱ تا ۲ سال به طول می‌انجامد که ممکن است با احتساب مدت زمان مربوط به دوره کارآموزی و کاریابی بر این زمان اضافه شود. دوره کارشناسی ارشد علاوه بر کنفرانس و کلاس شامل مواردی مانند کارگروهی، پروژه و…  است. همچنین بیشتر مقاطع کارشناسی ارشد شامل پایان‌نامه نیز هستند. شروع سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در بیشتر دانشگاه‌های کانادا ماه سپتامبر است که البته بعضی از دانشگاه‌های این کشور، زمان‌های متفاوتی را برای شروع سال تحصیلی در نظر می‌گیرند.

شرط معدل جهت پذیرش برای کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد

به صورت کلی هر دانشگاه قوانین خود را برای در نظر گرفتن معدل شما دارد اما اکثر دانشگاه‌های کانادا شرط معدل ۳ از ۴ را مد نظر دارند. بعضی از دانشگاه ها شرط معدل ۳.۲ یا ۳.۴ و گاهی 2.7 و یا 2.5 را هم برای متقاضیان قرار داده‌اند. دانشگاه‌های آمریکا و کانادا بیشتر معدل افراد را از ۴ نمره حساب می‌کنند. به دلیل اینکه دانشگاه‌های ایران سیستم نمره‌دهی بر مبنای ۲۰ دارند، بسیاری از متقاضیان ایرانی امکان دارد که برای حساب کردن GPA  به مشکل بربخورند. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌ها شرط معدل برای کشور‌های مختلف را به صورت جداگانه در سایت خود قرار می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا را دارند باید ابتدا دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را انتخاب و با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه، شرایط پذیرش مخصوص به رشته مورد نظر خود را پیدا کنند. با وجود اینکه شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از رشته‌ای به رشته دیگر متفاوت است اما تمامی دانشگاه‌ها علاوه بر شرایط خاص، مدارک ثابتی را برای پذیرش نیاز دارند که در بخش “مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا ” می‌توانید مدارک مورد نیاز را مشاده کنید. به طور کل مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

لزومات پذیرش از دانشگاه های کانادا

  • ترجمه مدرک و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی (در صورت لزوم) و کارشناسی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی(SOP)
  • توصیه‌نامه تحصیلی(Recommendation)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان انگلیسی (TOEFL) و (IELTS) و آزمون زبان دولینگو بسته به استان و دانشگاه مورد نظر

واینکه

بعد از آماده سازی مدارک بالا بعد و اطلاع از شرایط پذیرش در دانشگاه و رشته مورد نظر، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و پس از ثبت درخواست (Application)  در سایت دانشگاه، مدارک را آپلود کنید. و منتظر پاسخ دانشگاه بمانید. البته بعضی از دانشگاه‌ها برای بررسی درخواست پذیرش، مدارک را به صورت نسخه چاپی از متقاضی می‌خواهند که در این صورت متقاضی باید مدارک را در زمان ثبت درخواست به‌صورت پستی ارسال کند.

آخرین مهلت ارسال مدارک ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه آموزشی متفاوت باشد. با این حال، اغلب آخرین مهلت برای ترم زمستان اول سپتامبر و برای ترم تابستان اول مارس است.

اگر شرایط فرد با شرایط مورد نیاز برای دانشگاه مطابقت داشته باشد، نامه‌ای تحت عنوان «نامه پذیرش» از دانشگاه برای فرد ارسال می‌شود. البته داشتن حداقل شرایط، تضمین‌کننده دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های کانادا نیست و با توجه به تعداد بالای متقاضیان و رقابت زیاد، کمیته پذیرش از بین دانشجویان بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. بعد از دریافت نامه پذیرش برای رشته و دانشگاه مورد نظر، باید به سایت سفارت کانادا رفته و برای دریافت ویزا و اجازه تحصیل (استادی پرمیت) اقدام شود.

دوره لیسانس در کانادا

دوره لیسانس در کانادا (bachelor’s) به عنوان دوره undergraduate شناخته می‌شود و دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود در دوره دبیرستان به این دوره راه می‌یابند. این دوره معمولا در کانادا ۴ ساله است و دانش‌آموزان پس از گذراندن پایه ۱۲ دوره تحصیلی خود می‌توانند برای ورود به دوره کارشناسی اقدام کنند. در ایالت کبک دانش‌آموزان پس از اتمام پایه ۱۱ نیز می‌توانند وارد دوره لیسانس شوند، اما در دانشگاه مربوطه باید دوره دو ساله پیش ‌دانشگاهی را گذرانده و سپس وارد دوره سه ساله کارشناسی شوند. در اکثر دانشگاه­ ها سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می ‌شود. در بعضی از دانشگاه­‌ها با توجه به رشته مورد نظر ممکن است ترم ­ها متفاوت باشند.

شرایط

برای دانشجویان خارجی کسب مدرک پیش ‌دانشگاهی و معدل دیپلم و پیش ‌دانشگاهی بالای ۱۴ ضروری است. برخی دانشگاه‌‌ها داشتن نمره آیلتس ۶٫۵ یا تافل ۸۰ را جز شرایط ورودی خود اعلام می‌کنند. این شرایط بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است. اگر دانشجویان بخواهند بورس تحصیلی دریافت کنند باید نمرات خوب و قابل قبولی را کسب کنند. یکی از ویژگی‌های دوره لیسانس در کانادا انعطاف­‌پذیر بودن این دوره است، این ویژگی باعث می­‌شود تا دانشجویان به راحتی برنامه­‌های کارشناسی خود را تغییر دهند. این انعطاف­ پذیری دانشجویان را قادر می­ سازد تا بتوانند همزمان  دو رشته لیسانس را در دانشگاه مورد نظر خود بگذارنند.

مزیت های دوره لیسانس در کانادا

  • معتبر بودن مدرک لیسانس کانادا در همه‌ی کشورهای جهان
  • رشته‌های متنوع در دانشگاههای کانادا
  • دانشگاه های معتبر و شناخته شده در دنیا
  • ویزای کار پس از تحصیل
  • اقامت کانادا پس از تحصیل
  • هزینه تحصیلی معقول و به صرفه
  • تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان
  • اجازه کار در حین تحصیل برای دانشجویان

Comment (1)

  1. مجله مهاجرت
    تیر 29, 1402 پاسخ

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد شرط معدل برای تحصیل در کانادا میشه راهنمایی بفرمایید؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

سوالی دارید ؟ بپرسید